تحویل مبیع غیر منقول چیست؟

شنبه 27 دی 1399
19:57
ایرج سلمانپور 09121404305

الزام به تحویل مبیع

مبیع همان مالی است که در عقد بیع یا همان خرید و فروش، مورد داد و ستد واقع می گردد و فروشنده را با بیع می نامند.

تحویل یا تسلیم مبیع نیز یعنی دادن مال مورد معامله به تصرف مشتری به گونه‌ای که خریدار بتواند هر نوع تصرفی که بخواهد انجام دهد و مانعی برای آن نباشد.

مال مورد معامله و امکان تسلیم آن( یعنی امکان تحویل به خریدار) از شروط اساسی برای صحت معامله است که فقدان آن در برخی موارد موجب بطلان بیع می گردد، لیکن در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت که در صورتی که پس از عقد قرارداد با همان مبایعه نامه فروشنده از تحویل کالا به خریدار امتناع نماید چه باید کرد؟


[ بازدید : 245 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

افراز ملک مشاع در رویه قضائی

شنبه 27 دی 1399
19:53
ایرج سلمانپور 09121404305

دستور فروش ملک مشاع غیر قابل افراز

تبیین افراز ملک مشاع : مالی افراد جامعه دربردارنده اوصاف و مناسباتی است که علقه انسانها را با اشیاء نشان می دهد. این وابستگی گاهی بصورت فردی و زمانی به نحو اشتراکی ظاهر می شود. اموال مشترک خواه با اسباب قهری بوجود بیایند و یا با اسباب اختیاری، عمدتاً در ذات خود قابلیت تجزیه و تقسیم را دارا می باشند و از آنجا که بقای حالت اشاعه، قدرت تصرف هر شریک بر مال خویش را محدود می سازد و هر شریک نمی تواند به نحو استقلال بر مال خویش تسلط مالکانه داشته باشد، مالکان این نوع اموال در یک مقطع زمانی در صدد فک و جداسازی آن بر می آیند. تقسیم اموال مشترک شامل موضوعاتی مختلف از جمله اعیان و منافع ( حق و دین ) می باشد. تقسیم اموال مشترک با مالکیت رابطه مستقیمی دارد و ثبوت مالکیت از شرایط اساسی اثبات حقانیت برای اقامه دعوی می باشد. به گواهی آمار و ارقام و پرونده های موجود، کمتر پیش می آید روزی بگذرد و در شعب دادگاههای عمومی و تجدیدنظر و دیوان عالی کشور، درباره اموال مشترک پرونده ای با عناوین مدنی و کیفری مطرح نگردد.


[ بازدید : 233 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

مراحل حل دعاوی موجر و مستاجر

شنبه 27 دی 1399
19:49
ایرج سلمانپور 09121404305

وکیل ملکی

دعاوی موجر و مستاجر : در خصوص املاک مسکونی چند دعوای مرتبط با این املاک قابلیت طرح دارد اما در صدر این دعاوی، دعوای تخلیه می باشد. با توجه به نوسانات اجاره امروزه بسیار دیده شده است که مستاجرین از تخلیه ملک در موعد انقضای مدت اجاره خودداری می‌نمایند. در این صورت بر حسب اینکه قرارداد اجاره، عادی یا رسمی باشد قضیه متفاوت است.

در قراردادهای عادی بسته به شرایطی می‌توان به شورای حل اختلاف جهت صدور دستور تخلیه مراجعه نمود. ابتدائاً بیان می گردد که دستور تخلیه با حکم تخلیه متفاوت است.

دستور تخلیه یک دستور قضایی است که نیاز به رسیدگی و طی تشریفات قانونی از جمله وقت رسیدگی و اعتراض به رای و غیره ندارد و به شکل قطعی و غیر قابل اعتراض صادر می گردد. برای صدور دستور تخلیه از سوی شورای حل اختلاف، اصولا وجود سه شرط ضروری است. اول اینکه قرارداد، عادی باشد. دوم اینکه در دو نسخه تنظیم شده باشد و سوم اینکه دو شاهد، علاوه بر طرفین قرارداد، ذیل قرارداد را امضا نموده باشند در غیر این صورت...


[ بازدید : 256 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

دعاوی ملکی که حنما نیاز به وکیل دارید

شنبه 27 دی 1399
19:45
ایرج سلمانپور 09121404305

ملکی حقوقی:

شامل الزام به تنظیم سند,خلع ید,تخلیه,سرقفلی,قولنامه,قرارداد,کمیسیون ماده۱۰۰شهرداری, ماده۵۶ جنگلها و مراتع(منابع طبیعی),ماده۱۲قانون زمین شهری میباشد.

دعاوی ملکی کیفری:

مجموعه ای از دعاوی است که به نوعی به موضوع املاک مربوط می شوند همانند فروش مال غیر,جعل سند,تصرف عدوانی,ممانعت از حق که بطور خلاصه به توضیح مواردی از آن میپردازیم

الزام به تنظیم سند :

چنانچه خریدار، ملکی را از فروشنده خریداری کند و در موعد مقرر جهت تنظیم سند رسمی در دفترخانه حاضر نشود,خریدار میتواند از طریق مراجع قضایی با طرح دادخواست الزام به تنظیم سند برای خود,سند اخذ کند که پس از صدور دادنامه و صدور اجراییه,نماینده دادگاه در دفترخانه حاضر و به نیابت از فروشنده,سند را امضا می کند.


[ بازدید : 235 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

تاثیر وکیل در پیشرفت پرونده های ملک

شنبه 27 دی 1399
19:41
ایرج سلمانپور 09121404305

کیل دعوای ملکی

دعوای ملکی، یک دعوای حقوقی است که در مورد تضیع حقوق اموال غیر منقول افراد بحث میکند
از جمله الزام به تنظیم صورت مجلس تفکیکی برای ساختمان، فک رهن، الزام به پایان کار، مطالبه اجرت المثل، فسخ قرارداد برای زمانی که مشکلاتی در قرارداد وجود دارد.



[ بازدید : 230 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

حضور وکیل ملکی در پایان کار

شنبه 27 دی 1399
19:38
ایرج سلمانپور 09121404305

درباره شرایط مختلفی توضیح دادیم، که مشاوره با وکلای ملکی متخصص را برای افراد ضروری می‌کند. همچنین به تعریف مفهوم دعاوی ملکی پرداختیم و تاکید کردیم که پیش از بروز هر مشکلی در زمینه خرید و فروش، اجاره، سرقفلی و بستن قراردادها،‌ از مشاوره‌ها و اطلاعات یک وکیل ملکی ماهر و متخصص بهره ببرید. اکنون، در این مقاله، درباره سایر شرایط و مواردی صحبت خواهیم کرد، که اهمیت و ضرورتِ مشاوره با یک وکیل ملکی را برای افراد مختلف بیشتر می‌کند. بنابراین، اگر با هر یک از شرایط زیر مواجه شدید، پیش از هرگونه تصمیم‌گیری و اقدامی، به یک وکیل ملکی متبحر مراجعه کنید.
[ بازدید : 233 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

نمونه دعاوی ملکی وکیل ملکی

شنبه 27 دی 1399
19:33
ایرج سلمانپور 09121404305

دعاوی ملکی:

معاملات ملک از ارزش بالا و اهمیت ویژه ای برخوردار است و سرمایه گذاری در این زمینه کار ساده ای نیست، صحبت ازصرف سرمایه زیاد در معامله ملک، نیازمند نظارت حقوقدان منصف، می باشد که بر موضوعات ملک و مرتبط باملک تاحد زیادی بروز مشکل رابه صفر برساند. از سویی بر چگونگی نگارش متن قولنامه نظارت کند واز سویی کلاهبرداران ملکی که باتنظیم اسناد جعلی سعی در فریب اشخاص دارند؛ بیش از پیش محتاط عمل نموده و می دانند هرعمل نابخردانه عکس العمل شگرفی به همراه دارد. دعاوی حقوقی ملکی و مرتبط با املاک عبارتند از الزام به تنظیم به سند، الزام فک رهن، الزام به اخذ پایان کار، الزام اخذصورت مجلس تفکیکی، ابطال قرارداد، فسخ قرارداد، کلیه دعاوی راجع به موقوفات عام و خاص و مطالبه اجورمعوقه، اخذ و مطالبه اجرت المثل، تعدیل اجاره بها، مطالبه اجرت المثل، تعدیل اجاره بها، مطالبه سرقفلی، حق کسب وپیشه وتجارت اماکن مسکونی، ودعاوی ثبتی که جزئی ازدعاوی حقوقی هستند اما این دعاوی به دلیل اهمیت زیادی که دارند از نظریه هیات حل اختلاف اداره ثبت گرفته تاابطال سند، ابطال معامله معارض، اجرای ثبت، توقبف عملیات اجرایی، ابطال عملیات اجرایی ثبت و دعاوی کیفری مرتبط به املاک ازجمله کلاهبرداران و جاعلین اسناد، استفاده از سند جعلی، خیانت درامانت، فروش مال غیر، استفاده از منافع ملک غیر



[ بازدید : 213 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

چهارشنبه 24 دی 1399
22:55
ایرج سلمانپور 09121404305

کمیسیون ماده 77یک مرجع غیرقضایی است و شهرداری هیچ نقشی درمدیریت جلسات و صدوررای ندارد در واقع کمیسیون مذکور دارای شخصیتی مجزا از شهرداری است. چالش و نگرانی شهرداری تامین منبع مالی است و به همین خاطر اخذ عوارض یکی از منابع مهم شهرداری است. تنوع و گستردگی راههای اخذ عوارض منجربه اختلاف بین مودی (پرداخت کننده عوارض) و شهرداری می شود. به همین دلیل قانونگذار درماده 77 قانون شهرداریها این کمیسیون را مرجع مستقلی برای رسیدگی به امور عوارض به رسمیت شناخته است.


[ بازدید : 223 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

چگونه دعوای الزام به تنظیم سند طرح کنیم

چهارشنبه 24 دی 1399
22:52
ایرج سلمانپور 09121404305

وکیل دعوای ملکی

براساس ماده 220 قانون مدنی عقود نه فقط متعاملین رو به اجرای آن چه درعقد تنظیم شده ملزم می نماید بلکه طرفین ملزم به نتیجه رساندن تعهد نیز هستند. اما باید توجه داشت دربرخی قراردادها چنین تصریح می شود که اگر فروشنده منصرف شده یا برای الزام به تنظیم سند رسمی مراجعه نکند. باید مبلغی را بپردازد، در این صورت به فروشنده اختیار داده شده بین پرداخت وجه که در قانون وجه التزام نام دارد، یکی را از آن دو راانتخاب کند.


[ بازدید : 213 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

وجوه افتراق تفکیک و افراز

چهارشنبه 24 دی 1399
22:49
ایرج سلمانپور 09121404305

وکیل دعوای ملکی

تفکیک شامل اموال مشاعی و غیر مشاعی می شود (مشا به معنی شراکت) اگر اموال مشاعی باشد پس از قطعه قطعه شدن سهم هر شخص در قطعه های جدید ثابت است. مثلا شخص دارای یک قطعه زمین 300متری است آن را به سه قطعه زمین 100 متری تفکیک کند. حال اگر مالک این زمین دو نفر هم بوده باشد پس از تفکیک هریک به نسبت حصه مشاعی درسه قطعه جدید مالکیت خواهند داشت. ولی در افراز سهم شریک کاملا از حالت اشاعه خارج می شود و شخص کاملا مالک سهم افراز شده می گردد.


[ بازدید : 211 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

ساخت وبلاگ تالار نمای چوبی چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]