مراحل تقدیم دادخواست چگونه است؟

دوشنبه 13 بهمن 1399
17:25
ایرج سلمانپور 09121404305

وکیل ملکی

چگونگی اعتراض شخص ثالث اگر در خصوص دعوایی رای صادر شود به طوری که به حقوق شخص ثالث خدشه وارد آورد، آن شخص یا نماینده او در دادرسی دخالت نداشته است و منتهی به صدور رای شده است، می تواند نسبت به رای اعتراض نماید.

مراحل تقدیم دادخواست

باید به موجب دادخواست به طرفیت محکوم له و محکوم علیه رای مورد اعتراض باشد و همانطور که گفتیم به دادگاهی ارائه می شود که رای قطعی مورد اعتراض را صادر نموده است.

شرایط اعتراض شخص ثالث چیست؟پاسخ وکیل ملکی
شخص ثالث حق دارد به هرگونه رای از دادگاههای عمومی، انقلاب، تجدیدنظر و به حکم داورنسبت به رایی که صادر شده اعتراض نماید. و اعتراض به دو صورت قابلیت طرح در محاکم را دارد، اصلی وطاری

نحوه اعتراض اصلی وطاری

اعتراض اصلی توسط یکی از طرفین دعوا در دادگاه صادر کننده حکم قطعی مطرح می شود و اعتراض، در دادگاهی که درآن دعوا در حال مطرح شدن است صورت می گیرد مگر از لحاظ درجه از دادگاهی که حکم قطعی را صادر کننده، پایین تر باشد، که باید دادخواست اعتراض شخص ثالث، در دادگاه صادر کننده حکم قطعی مطرح شود.

زمان ارائه دادخواست اعتراض ثالث چه موقع است؟پاسخ وکیل

قبل از اینکه حکم مورد اعتراض اجرا بشود، دادخواست باید به مرجع صالح ارائه گردد. و تنها در یک صورت می توان بعد از اجرای حکم اعتراض نمود که اساس، منبع و ماخذ اعتراض ساقط نشده باشد و دلیل موجه قانونی برای اعتراض باقی باشد.


[ بازدید : 193 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]