مراجل تقسیم آپارتمان با توجه به قدرالسهم

دوشنبه 6 بهمن 1399
22:27
ایرج سلمانپور 09121404305

وکیل متخصص ملکی

تقسیم مشاعات آپارتمان برای اینکه مالکین آپارتمانها در مجتمع های مسکونی بتوانند، از آپارتمانهای خود استفاده نمایند به صورتی که قانون تملک آپارتمانها رانقض نکنند. می بایست سهام اختصاصی مالکان واحد مورد نظر هر یک از نفرات با الحاقات و ملزومات آن مشخص باشد و تکلیف مشاعات از جمله حیاط، راه پله، پشت بام، اتاق سرایداری، ورودی ها، خروجی ها و انشعابات کنتورها مشخص باشد. لازم به ذکر است بدانید صورتمجلس تفکیکی که از اداره ثبت املاک و اسناد منطقه هایی که ملک درآن واقع شده است و گواهی مالیاتی اداره امور مالیاتی منطقه و گواهی پایان کار ساختمان از شهرداری محل صورت می گیرد.

مراجل تقسیم آپارتمان با توجه به قدرالسهم چگونه است؟

پاسخ وکیل ملکی :تقسیم بین مالکان معین و مشخص می باشد و به صورت قانونی تقسیم و مجزا می شود. به عنوان مثال یک دستگاه آپارتمان به همراه پارکینگ و انباری با عرصه و سایر مشاعات و مشترکات مطابق قانون تملک آپارتمانها و آیین نامه اجرایی آن در سهم اختصاصی یکی از مالکین مشاع قرار می گیرد.

نحوه تقسیم به چه صورت است؟

پاسخ وکیل :تقسیم باید به عرصه کل ملک به میاحت متر مربع مشخص و معین با حیاط به ترتژ تعیین شده و موجود در صورت مجلس تفکیکی انجام شود. در صورت موجود بودن حیاط خلوت و اینکه کدامیک از مالکین حق دسترسی و استفاده از آن را دارند که به تبع هزینه های نگهداری آن را نیز بایستی متقبل شوند، موقر است. واحد سرایداری آن نیز از قسمتهای مشترک و مشاعی مجموعه آپارتمان می باشد که سرایدار و خانواده اش در آن زندگی می کنند. و به تبع موارد استفاده از آب، گاز، برق و مخابرات نیز جزء هزینه های مشترک می باشند. در مورد ایجاد باغچه و پارک کوچک در حیاط با تشریک مساعی مالکین، موضوع به نتیجه می رسد. هزینه های نگهداری آن نیز با توافق مالکین مشخص می گردد چگونه باید هزینه شود.

راه پله و پشت بام در تقسیمات جزو مشترکات و مشاعات همه واحدها می باشد که امکان دسترسی برای قرار دادن کولر آنتن در پشت بامها و قرار دادن کلید ورودی پشت بام به همه مالکین از ملزومات و ضروریات است.


[ بازدید : 218 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]